Radhus för fåglar.

Bortsett från skyltarna var denna radhusholk rätt söt. Holkarna är dock för grunda för att fåglarna ska trivas och skyddas från rovdjur och större fåglar. Jag gillar dock tanken på en söt radhusholk på bodväggen - visserligen vill fåglarna inte bo så nära varandra, men om endast en sida bebos är det väl fint nog? Holken nedan kan iallafall fungera som inspiration till egna holkbyggen -eller varför inte endast ha den som dekoration? Jag är som jag nämnt i tidigare inlägg skeptisk till larviga skyltar ovanför bohålen, men de går ju att ta bort...



Finns på den danska sidan Kaere Hjem. Med en sökning på "fugle" hittar man fler liknande holkar och hus.


Kommentarer
Postat av: Henrik

Vilken skönt "smal" blogg du har. Hör av dig så ska du få en länk till en uppkopplad holk (fn bebodd av en talgoxe-familj).

2008-05-09 @ 15:57:32
Postat av: Ebba

Du kan posta länken här om det går, du nämnde ju ingen emailadress, eller är du nån Henrik jag känner? Hursomhelst så länkar jag till en live-holk på länkarna i menyn på bloggens förstasida. Det finns ju väldigt många andra också, alltid kul med liveholkar på nätet :)

2008-05-09 @ 17:54:24
URL: http://fagelholkar.blogg.se
Postat av: Henrik

Nej, jag är ingen Henrik du känner. Jag googlade och hittade hit.

Kameran sitter i en Wildlife Garden-holk.

2008-05-10 @ 21:22:05
URL: http://www.lindberg.cx/?page_id=444
Postat av: Ida

Vissa fåglar vill ju bo nära varandra så radhusprincipen i sig är inte fel...

2009-02-08 @ 09:38:05
URL: http://agronompantomim.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0