Äntligen en bebodd holk

Under min praktikperiod uppe i Hälsingland fick jag uppleva övergången från tidig vår till tidig sommar och nu grönskar allt väldigt fint. Jag hann också se att ett par svartvita flugsnappare flyttat in i holken vid körsbärsträdet och hanen sjunger så vackert hela dagarna.



Här en närbild på hanen när han spejar mot mig:



Att sätta upp en holk själv högt upp i ett träd där en plastad tråd ska gå runt trädet, endast med hjälp av vanlig stege, rekommenderas inte. För att nå om trädet med tråden måste man nämligen släppa taget om den gren man håller i. Står man dessutom högst upp på stegen kan det hela bli lite farligt. Men jag hade tur och allting gick bra, så nu sitter den trekantiga holken uppe i en döende björk vid parkeringen. Själva holken syns kanske inte så bra på denna bild men jag tyckte det var viktigt att omgivningen syntes med.




Kommentarer
Postat av: Ida

Åh, snygg holk! Har du gjort den själv? Har varit sugen på att snickra en sån.

2009-05-28 @ 18:32:18
URL: http://agronompantomim.blogspot.com/
Postat av: Ebba

Menar du den trekantiga? Nej jag har köpt den i en butik, men jag har sett dem säljas lite varstans. Finns även i butiker på nätet, ska se om jag hittar länk. Den är inte alls massivt byggd utan med tunna masonitskivor så den håller nog inte många säsonger, iallafall inte i hälsingland.

2009-05-28 @ 21:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0