Miniholkar av lera

Dessa holkar av bränd lera har suttit på väggen hemma hos föräldrarna så länge jag kan minnas. Någon i familjen har gjort dem. De är så otroligt söta att jag var tvungen att ta med dem här, även om ingen fågel kan bo i dem. Varje holk är cirka 5 cm hög. I en av holkarna ligger en liten lapp som min bror och hans kompisar skrev 1992, som ett litet tidsdokument.

Även gamla holkar ute i naturen kan vara vackra som tidsdokument - grånade, mossbevuxna eller med utstickande rostiga spikar. Troligen kan de ändå tjäna som hem för fladdermöss eller insekter. I en trädgård kan det vara fint med nyare holkar, men ute i naturen tycker jag nog de gamla kan få sitta kvar.



-



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0