Fågelholkar på Sollentuna Griftegård.

Jag har förmånen att praktisera på Sollentuna Griftegård just nu. Sällan har jag skådat mer perfekta omgivningar för olika typer av fåglar. Samtidigt finns det också mängder av fågelholkar med olika placeringar. Känslan är olika i olika delar av kyrkogården, vilket märks i min lilla kavalkad av fågelholksbilder nedan. Se och bli nyfiken - kyrkogården är väl värd ett besök!

Fågelholk med himmelsk placering, nära Garnisonskapellet. Änglar sjunger och fåglarnas väg i livet är utstakad. Eller?



Vad syns när morgondimman lättar efter frostnatten - om inte en fågelholk?
Här kan frusna fågelsjälar få ro (och dansar inte deras andar där bland tallarna sena kvällar?)



Hösten på kyrkogården innebär ändå mest brokiga löv, blommors höstflor och den där mysiga höstsolen. Den här fågelholken myser i höstsolen.




Kommentarer
Postat av: Kai

Hej Ebba. Hittar inte din mail så jag frågar här. Såg din kommentar på ett inlägg på femtiotalsbloggen och undrar om du har en större bild på Bion i Kilafors? Den saknas på hemsidan. Lägger in den under "besökarnas bilder" med namn och webbadress.



//mvh

Kai

2009-10-15 @ 14:19:05
URL: http://svenskaneonskyltar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0