För mycket skyltar

Birdsanctums sida finns ett stort urval av husliknande holkar. Trenden med holkar med mycket krimskrams och dekorationer som flaggstänger, fönsterluckor, altaner, med mera, börjar även komma till Sverige. Jag såg till och med akademibokhandeln sälja sådana för ett tag sedan.

Huset på bilden nedan kommer dock från Birdsanctum och var det mest naturpassande av de som fanns där.



Men jag ställer mig frågan: Varför måste alla utrustade hus med krimskrams också ha skyltar med text på? På ovan nämnda sida finns holkar i form av en restaurant och ett vinotek, men värst av dem alla i skyltväg är ändå old time drugstore. SÅ roliga är inte skyltarna.

Jag kan tänka mig att köpa ett krimskramshus för skojs skull när jag fått tillgång till trädgård, men eventuella skyltar plockas då bort direkt.

Frågan är nu bara: Vad tycker fåglarna? Är det någon som har lyckats få fåglar att trivas i en skyltpyntad krimskramsholk? Vore roligt att veta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0