Min första egenbyggda holk..

En bild på den första holk jag byggt helt på egen hand, sommaren 2007. Men samma sommar tog jag ner och rengjorde och lagade två andra holkar vi hade i trädgården. Holkarna sitter i en trädgård på vårt landställe i Kilafors i södra hälsingland. Eftersom vi inte är där hela året har fåglarna trädgården helt för sig själva och jag hoppas att någon av dem ska gilla min holk och bosätta sig i den nu under våren 2008.



Men hur är det med falurödfärgmålade holkar egentligen, är det bra eller dåligt?

Jag har läst både och, men även fåglar har väl olika smak och preferenser. Säkert finns det någon som inte besväras av rödfärgen.

Plats: Kilafors, Hälsingland
Holkmaterial: Trä
Fasad och utsmyckningar: Falu rödfärg..
Höjd över marken: ca 3 meter
Väderstreck: Nordöst
Observerade invånare: Inga än så länge.

Kommentarer
Postat av: Niklas Aronsson

Inga problem med färgen. Inte alls avgörande för om fåglarna ska uppskatta den eller inte.



Inte heller höjden är ett problem. Du kan sätta holken i ögonhöjd så blir det lättare att rensa den.

2009-01-05 @ 13:15:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0