This is just a tribute

Nu har jag ännu en gång fått äran att låna några vackra fågelholksbilder av fågelintresserade Håkan på bollkalle.zoomin.se! Han har gjort en spännande resa till New Orleans och passat på att plåta lite fågelholkar.

De amerikanska fågelholkarna är fantasifulla som få! De känns mer som smycken än som fågelhem, men man ska inte underskatta fåglarnas smak när det gäller bostäder. De gillar ju det mesta, säkert också döskallar, knappar och pärlor.

Jag börjar med min favorit. Många vackra bilder på fasaden och jag gillar att fågeln fått ett litet blåsinstrument att tuta i!



Döskallen och ingångspinnen som ser ut som en kanon vaktar, vem vågar sig in?





Som en liten båt i luften.









Läckra holkar, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Kemimannen

Du Ebba, det var väldigt kul att se sina egenfotade holkar kvala in i denna favoritblogg. Tusen tack! Själv tyckte jag om den med liljan som ser ut som en hjulångare. Önskar en trevlig helg!

2010-08-20 @ 21:47:59
URL: http://bollkalle.zoomin.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0