Snygga fågelholkar och en bok!

Av en lycklig händelse snubblade jag över en sida med fågelholkar av arkitekten Richard T. Banks. De går att köpa på sidan där jag hittade dem för mellan 95 och 120 dollar och så här beskrivs hans design:

Many architects of the past, including Frank Lloyd Wright, have been known to design a birdhouse or two as a diversion from the discipline of practicing architecture. Award-winning architect Richard T. Banks continues that time-honored tradition with his editions of Classic Architectural Birdhouses, displaying his love of design, reverence for nature, and sensitivity to detail.



-

-

-

-

Riktigt snygga tycker jag!

Men varför beställa från USA när man kan bygga dem själv?
De finns nämligen med i boken "Designer birdhouses - 20 upscale homes for sofisticated birds", där det även verkar finnas vissa byggtips!
Facila 157 kronor på svenska Bokus.com! - Kika här.


Kommentarer
Postat av: Iris

Vilka snygga holkar, det är bara fantasin som sätter gränser.

2010-07-04 @ 11:49:07
URL: http://holz-design.blogspot.com
Postat av: Kemimannen

Japp skitsnygga en del av dem. Särskilt den näst längst ner till höger gillar jag skarpt.

2010-07-04 @ 16:00:39
URL: http://bollkalle.zoomin.se/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0