Udda fågelholkar för naturälskaren

När jag ändå är inne på Etsy och kikar, så vill jag visa två andra holkar jag fastnade lite för. Den första, en fågelholk i form av ett hängande ekollon av keramik, har kanske inte en rovdjurssäker ingång, men visst finns det vissa arter som vill ha ett mer öppet bo. Denna skulle passa bra för dem! Riktigt söt är den, och öppningsbar. Säljs av säljaren med det passande namnet Birdartist. På shoppens sida finns fler bilder som visar öppningsmekanismen. 90$ (577kr) vill hon ha för denna, vilket jag kan förstå.



Den andra holken är av ett helt annat slag. Man anar en öppning långt där inne bland drivveden. Jag kan tänka mig denna i ett lummigt, lite mörkare hörn av trädgåden. Bosätter sig inga fåglar i den, så gör väl vättar eller småtroll det... Dock för det höga priset av 140$ (900kr). Kanske lite väl saftigt för både blåmesar och troll. Fler bilder finns här.




Kommentarer
Postat av: Håkan

Schysst uggleholk den där översta, men den ser ju fernissad ut. Fast ekollon brukar ju vara lite sådär glansiga i o f s.

2011-02-21 @ 19:15:39
URL: http://kemimannen.wordpress.com/
Postat av: Ebba

Ja den är ganska fin, och ekollon är ju väldigt glansiga som sagt.. Man borde ju hänga den i en ek, för sakens skull :)

2011-02-21 @ 19:35:12
URL: http://fagelholkar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0