Dags för nya fågelholkar! Några tips.

För alla med trädgård eller mark (eller ett sug att hjälpa kommunen på traven) vill jag nu påpeka att det är hög tid att köpa nya fågelholkar och sätta upp, om man inte gjorde det i höstas.

I Sverige finns bland annat online-butikerna Vivara.se, Naturbutiken.se, Bankebergs, Teges samt Wildlife Garden som säljer fågelholkar på nätet. Det finns säkert många fler (tipsa gärna). Samtidigt är det ju kanske roligare att stötta någon lokal firma och köpa fågelholk från dem. Allra roligast är det att bygga en holk själv!

Här kommer därför lite inspiration från Birdhouse Brokerage, ytterligare en amerikansk online-butik som jag tror tyvärr ej levererar till Sverige (skulle ändå troligen bli för dyrt med frakt och tull). Tycker vissa av dessa var väldigt fina - absolut något jag skulle försöka mig på att bygga själv om jag bara hade en trädgård och en snickarbod! Det får bli senare...











Denna var min favorit:






Kommentarer
Postat av: Annica

Vilka fina!

2011-01-23 @ 14:32:09
URL: http://annicastjarnlof.blogspot.com/
Postat av: Håkan

De var snygga. Särskilt den nedersta.

2011-01-23 @ 21:54:31
URL: http://kemimannen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0